ביטוח חדש בשוק הישראלי המאפשר לכל מי שמזמין טיסה לחו”ל לבטח את הוצאותיו על הטיסה ועל שירותי תיירות נוספים שהזמין למקרה בו יאלץ לבטל את הנסיעה.
מתי עושים ביטוח ביטול טיסה ?
ניתן לרכוש את הביטוח עד 14 יום מיום ההזמנה במידה ומועד הנסיעה הוא מעל 3 חודשים.
אחרת, ניתן לרכוש את הביטוח עד 7 ימים מתאריך ההזמנה ובתנאי שמועד הנסיעה הוא מעל 15 יום מרגע רכישת הפוליסה.
חשוב מאוד- אם לקוח שילם עבור הנסיעה מעל 7/14 ימים וביצע הזמנה בפועל בטווח ה- 7/14 ימים- לא יהיה ניתן לבטח מאחר ואינו עומד בתנאים.
מה גובה ההחזר ?
ההחזר הינו 80% מההפסד הכספי בפועל. כלומר דמי ביטול. לדוגמא - עלות הכרטיס הינה 1000 $ ודמי הביטול הינם מלאים, אזי ההחזר יהיה 800 $. במקרה אחר בו עלות הכרטיס יהיה 1000 $ ודמי הביטול יהיו חלקיים על סך 300 $, אזי ההחזר יהיה 240 $.
מתי לא ניתן לתבוע את ביטול הנסיעה ו/או מה לא יכוסה בעת תביעה ?
בגין כרטיסי טיסה, שירותי תיירות משלימים או כל מוצר או שירות אחר אשר לא הוצהרו במעמד רכישת הפוליסה ולא צוינו בדף פרטי הביטוח.
בגין כרטיסי טיסה או שירותי תיירות משלימים, או כל מוצר או שירות אחר אשר נרכשו באמצעות שובר זיכוי או באמצעות נקודות של חברת תעופה או כל הטבה דומה.
ביטול/שינוי טיסת המשך שאינו כתוצאה מביטול מקטע הטיסה הראשון או ביטול חלקי של חבילת התיור ע"י המבוטח.
קיצור/שינוי/ביטול טיסה או חבילת תיור ע"י המבוטח מכל סיבה שהיא לאחר יציאת מקטע הטיסה הראשון המתוכנן מישראל לחו"ל או מחו"ל לישראל.
נזק תוצאתי מכל סוג שהוא.
ביטול טיסה/חבילת תיור מכל סיבה שהיא, לרבות עקב כח עליון, שהינו ביזמת ספק שירותי התיירות, חברת התעופה, שירותי הקרקע בשדה התעופה בישראל או בחו"ל או ביטול ע"י כל גורם אחר שאינו המבוטח. סייג זה לא יחול אם מועד הודעת ביטול מקטע הטיסה הראשון שניתנה ע"י המבוטח קדם למועד פרסום דבר הביטול ע"י ספק שירותי התעופה/התיירות בעיתונות באינטרנט או בכל אמצעי תקשורת אחר.
עד מתי ניתן לבטל את הטיסה ?
ניתן לבטל את הטיסה עד 6 שעות לפני העלייה למטוס מישראל. על המבוטח להודיע על ביטול לחברת התעופה או ספק התיירות ממנו רכש. אלינו- ניתן להגיש תביעה גם עד 3 שנים ממועד ביטול הטיסה.
האם אני יכול לבטח רק את השירותים הנלווים לטיסה ?
לא, ראשית חובה לבטח את הטיסה היוצאת מישראל ולאחר מכן ניתן להוסיף שירותים נלווים תחת “שירותים נוספים”.
עד איזה סכום ניתן לבטח ?
הסכום המקסימאלי לביטוח עבור הטיסה והשירותים הנוספים הינו 20,000 $. לדוגמא: אם עלות הטיסה הינה 15,000 $, יהיה ניתן לבטח שירותים נוספים עד 5,000 $ נוספים.
מה תקופת הביטוח ?
תקופת הביטוח הינה מיום רכישת הביטוח ועד 6 שעות לפני מועד היציאה של מקטע הטיסה הראשון או עד מועד ביטול הטיסה ביוזמת המבוטח או עד מועד ביטול הפוליסה במידה והמבוטח מבטל את הפוליסה במהלך תקופת הביטוח.
האם יהיה ניתן להוסיף שירותים נוספים לפוליסה קיימת?
כן. במידה ושירותים הנוספים נרכשו לאחר רכישת הפוליסה לטיסה, ניתן להוסיף עד 7 ימים ממועד רכישתם ובתנאי שיש למעלה מ-15 ימים עד למועד הנסיעה. (חובה לעמוד בשני התנאים).
איזה מסמכים צריך להגיש בעת תביעת ביטול ?
אסמכתא להזמנת השירות מספק התיירות/חברת תעופה (כרטיס טיסה).
אסמכתא לביטול מספק התיירות/חברת התעופה המציין את מועד פנייתך לביטול (תאריך ושעה) ואת גובה ההפסד בגין הביטול = דמי ביטול.
צילום דרכון/תז.
האם ניתן לבטל את הפוליסה לאחר רכישתה ?
יתן לבטל את הפוליסה ולקבל החזר יחסי על הימים שנותרו בניכוי של 20% מהפרמיה וזאת לפי תנאי הפוליסה.אף על זאת, ברבעון האחרון לחיי הפוליסה אין החזר כלל.ניתן לראות פירוט מלא של בעמוד 10 בפוליסה. על הלקוח לשלוח הודעה בכתב לסוכנות טריפ גרנטי, במייל info@tripguaranty.co.il .